25 Aralık 2010 Cumartesi

KOKU

Saat 21:30 civarıydı adrese ulaştığımızda.Asayiş ekipleri çilingirin kapıyı açmasını bekliyorlardı..Kapı açıldı, yalnızca bir adım attım içeriye ve aldığım kokuyla irkildim..Bu kokuyu kahretsin ki çok yakından tanıyordum ben...
İçerisi karanlıktı ışıklar kapalıydı..Polisler el çabukluğuyla ışıkları yaktılar..Koridorda,mutfakta,salonda kimse yoktu..Koku boğucuydu,hatta kusturucu…Bir taraftan camları açarken bir taraftan kusmamak için kendimi zorluyordum.Yatak odası olduğunu tahmin ettiğim son kapıyı açtığımda beklediğimiz tabloyla karşılaştık..Evet koku yanıltmamıştı beni..Bu koku ve hep aynı tablo…
80’li yaşlarda olduğunu tahmin ettiğim erkek hasta yatağında kıvrılmış sırtı bize dönük durumdaydı.İçim ürpererek üzerinde ki yorganı kaldırdım.Koku son derece şiddetlendi..Bu son noktaydı zaten..Ciğerlerime dolan havadan tiksiniyor,korkuyor,huzursuz oluyordum o an..El ve ayakları mosmordu,şişmişti..Ölüm sertliği çoktan gelişmişti..Dizlerini karnına çekerek son nefesini verdiği için bu pozisyonda kalmıştı açmak mümkün değildi.Defibrilatörün problarınını göğsüne değil mecburen sırtına yerleştirdik.Hayat vermek için değil,ölümü ıspata yönelik çalısıyorduk bu kez..Koku dayanılacak gibi değildi.Kendimi dışarı atmak için can atıyordum ve eminim diğerleride aynı şeyi düşünüyordu..Evden çıkarken birkaç komşunun kapıda bekleştiğini gördüm,ağlayan bağıran kimse yoktu..Belli ki yalnızdı..belli ki kimsesizdi..
Polis ekiplerine ölümün netliği hakkında bilgi verdikten sonra araca geçtik..Dönüş yolunda ekip oldukça sessizdi.Normal şartlarda vaka hakkında konuşur eleştirirdik.Bu kez kimse konuşmuyordu.Ortamın havasını değiştirmek için ağzımı tam açmıştım ki o koku tekrar burnuma geldi..
Ölümünün üzerinden saatler belki de tam bir gün geçmişti..Yalnızdı..Ölürken  yalnızdı..Nerdeydiler?..Hayatta kimsesizmiydi yani? 80 yıl..koca 80 yıl kimsesi olmadı mı? Kimse ölümünü farketmedi , ta ki o koku duyulana kadar..
Peki bu koku neyin nesiydi?Çürüyen  bedeninin kokusu mu? Salınan idrar ve dışkısının mı? Ne o, ne bu ’’yalnızlığın kokusuydu bu ’’..Derin bir nefes aldım ta ki kalabalığın kokusu yeniden ciğerlerime dolana kadar…..

                                                                                                                                       24.12.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder